Mitt foto
Jag är en glad person som vill mycket i livet och som tycker om att lära mig nya saker. Jag får mycket inspiration av människor i min omgivning.Vad som än händer i livet är det bra att man har hoppet.

måndag 12 januari 2015

Wedding to Idre in Dalarna 8/1-2015

 Helgens  tripp..8/1-2015.Nu är vi i Mora och vi åkte från skärstad vid 12.10 nu är klockan 19.24 men sen så gjorde vi ett stop i Örebro klockan 15.00 ca.Jag har nog inte vart här sen jag var 6år.Då så skulle vi åka slalom med mina kusiner här i Mora fast i Idre.Nu är jag 26år har minnen att jag inte lärde mig åka slalom.Jag är på väg till Idre där min kusin Sara mösshäll ska gifta sig med spelar orgel och jobbar i svenska kyrkan. Vi som är med på resan :Bosse Vingren ,Frida Vingren,Petrus vingren ,Lina Ekblom ,Dane Ekblom . En rolig resa med mycket skratt och bil tävling annat kul för att vi sitter i min föräldrars bil som kan bli en liten mina buss.Så nu sitter jag längst bak i bagage det är ju lite mysigt.Men jag hoppas att jag kommer att se snö för det är min förväntan när man har åkt 7tim från sin nuvarande hemort.Nu kör vi yatzy på Petrus padda och pappa Bosse kör bilen.Kul med ett vinter bröllop som åkte på för att mamma har ju rygg problem och inte orkar att sitta länge i bilen....fortsättning följer... det blir nig en resa ner där ni kommer att veta mera vad som hände på bröllopet.Tror att de sa i bilen att det var -11 ute kanske va e det pappa som sa de nyss.Det är halt och snö vinter väder nu är vi på vägen som heter:Hundkris.Min morbror(Dane)hade bott här på:70 -talet innan han var ca 29år och han ett vik på en skola i Särna.Nu kommer massa minnen från pappas tid innan jag var född som han berättar här i bilen .Om pappas första tid i Särna med min mamma och min syster Ellen som nu är 30år.Att mamma fick utgångs förbud av läkare för att de var så kallt att gå ut när hon ammade Ellen som var bebis.Men slutet av februari fick mamma gå med Ellen då var de mindre kallt än -40 minus som det var december.Som sagt jag skulle ej vilja bo så långt upp i landet men de som gillar att bo i vinter vädret måste jag ändå respektera dem.Nu är klockan 20.55 vi har kvar ca 55min tills vi är framme.Skönt att vi är i bil och inte ute./Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar