Mitt foto
Jag är en glad person som vill mycket i livet och som tycker om att lära mig nya saker. Jag får mycket inspiration av människor i min omgivning.Vad som än händer i livet är det bra att man har hoppet.

söndag 18 januari 2015

Mormor:..17/1-2015

Idag klockan 06,30 så åkte min mormor Elivira Ekblom till himlen.Min mamma ringde till mig 08.30 när ja skulle gå upp täckte jag.Sen när jag hade fixat mig så gick jag till mina föräldrars hus.Där var Mia moster,moster Tettan,Kusin Lina Ekblom och moster Ninna.Sen när vi hade ätit klart frukost så åkte vi till skärskadal.Där log hon i sin säng med sina egna säng kläder.Bakom henne mot sängen hade hon en tavla som morfar hade gjort.Detta var en nog en dag som man får komma som en glädje dag för att hon är i himlen där hon kan få vara med Lernat Ekblom min morfar.Att hon kan få vara med Rickard Nilsson kusin till mig,som dog i Estonia en stor båt.16/1-2015 I går så gick jag dit till henne vid 15.30ca  för att hälsa på mormor,då var mostrarna Tettan och Ninna där och fikade.Hon satt de där och fikade och pratade de om allt.Gav en stor kram när kom och mormor blev jag och hon sa:å min lila Kajsa är här så log hon.Sen efter en lång stund så sa hon:nu vill jag sova struntar i kvälls maten.Jag vill bara sova och sova.Så var de dags att vila innan kvälls maten så skulle Tettan och Ninna så hissade vi upp henne genom en lift som hon hade på sitt rum.Då sa vi att nu åker vi till Grand kanaria 1:à klass med helikopter,vi skojade om det jag och Ninna.Hon log och det var skönt sen när hon log i sängen sa jag innan jag gick:jag älskar dig mormor hon hade inga ord.Då viste jag inte om jag fick se henne mera.Sen ringde jag till Stina och berättade om mormor att hon var pigg och hon var lycklig.................. Nu i dag:17/1-2015 så nu i dag har jag börjat att sörja henne med min stora familj som jag ligger mig nära.Tänk att hon fick ett rikt liv med 17 barn barn och 7 barn bars barn,att vi är 5 gernationer i Edbloms släckten.Nu är jag glad att hon inte behöver lida mera liva i frid mormor.Detta är taget 24/12-2014 i år på julafton när hon firade med oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar