Mitt foto
Jag är en glad person som vill mycket i livet och som tycker om att lära mig nya saker. Jag får mycket inspiration av människor i min omgivning.Vad som än händer i livet är det bra att man har hoppet.

lördag 4 januari 2014

Brasilen 2014

Torsdag...Brasilien ........................................... Att vara här är nått som berör mitt hjärta.Bara att se folk som har som har Frida vingen i sitt hjärta.Fast hon har dött så menas det nått stort.När man hör folks historia vad Frida har betytt.Så blir glad i hjärtat.Hon var en Guds kvinna.Att alla i pingst rörelsen i Brasilen såg upp mot Gunnar Vingren.Att han ville ge sitt liv till Jesus och göra detta.Även att det var svårt och att  då fanns det många Katolska kyrkor mot honom.Han hade mod och gick med Gud i sitt hjärta.Tänk att komma till Brasilien och sitta i en park bänk och berätta om Gud för 2 st kvinnor.Som var protistuterade och de var de första i Brasilien som blev kristna..Nu att folk vill tacka oss genom dem.För att dom inte hade sagt de till dom.När man har vart i kyrkorna så har de vart så mycket kärlek med dessa personer.Så känner ja sällan sådan grej i min kyrka.Även att jag vet att de är ens familj.Så är det inte samma grej.Jag undrar varför inte kan vara de i min kyrka?Tror att vi i Sverige är i bland installerade på att vi hälsar på de folk.Som vi känner mest säkrar med.Jag skulle bli glad om de var någon i min kyrka som hälsade på mig som jag inte kände.Här vill alla verkligen  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar