Mitt foto
Jag är en glad person som vill mycket i livet och som tycker om att lära mig nya saker. Jag får mycket inspiration av människor i min omgivning.Vad som än händer i livet är det bra att man har hoppet.

måndag 30 december 2013

Brasil 2013

Nu har vi badat i poolen i 2dagar i rad efter vår frukost...Det är vår dagliga morgon tur vi har gjort, det har blivit en skön rutin.Sedan så var vi på fin lunch och träffade en familj.Det är en pastor med familj som vi åt och pratade om livet,jag lärde känna pastors barnen.Den är en brasiliansk  pastorn som min pappa satt med kunde min pappas farmor historia bra.Hon heter Frida Vingren hon har ;skrivit en psalm bok och hon var en kvinna som många ,i pingst rörelsen i Brasilien viste om..Dessa sånger som har gjorts så sjunger de i kyrkor .Frida och Gunnar Vingren(min pappas farfar)de var sända av Gud.De har gjort mycket i Brasilien som många.Det fantastiska som JAG vet att Frida min pappas farmor hon har gjort söndags skolmaterial.De använder dom I HELA Brasilien!!!Hon är en Guds kvinna,skrev dikter om livet och allt man kan tänka sig.Gunnar Vingren var en vanlig pastor.Som var som en vanlig person med byxor och tröja.Fast här i Brasilen tror de att han hade kavaj,vit skjorta och svarta byxor.Men min pappa VET på riktigt att han var som en vanlig person när han talade i kyrkor.Sen kl.17,45 ska vi till en kyrka och säga hej.Nu har de blivit mycket kort på oss.Blir van att de tar kort på oss mycket.Här vi unika efter som vi är VINGRENS släckt.Sen finns de mycket folk som är fattiga i Brasilen också de såg vi i Rio De Janerio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar