Mitt foto
Jag är en glad person som vill mycket i livet och som tycker om att lära mig nya saker. Jag får mycket inspiration av människor i min omgivning.Vad som än händer i livet är det bra att man har hoppet.

torsdag 9 januari 2014

Brasilen 2014

8/12-2014....Sista dagen i Brasilien...Jag vaknade upp och slängde ett öga ut i fönstret.Tänk att de var sol och 35 grader sol..Sen åkte vi till stan för att kolla på mera grejer som var nya.Grejer som vi skulle fixa till folk.Vi började att gå till fisk maknaden..Det var som att komma tillbaka i chochabamba.Sen gick vi vidare mot grönsk marknaden..Gick vidare till ett museum som vi såg massor av fina stenar som fanns allt i.En stor fin sten dam och allt var i små och stora typer..Sen när vi hade vart på stan i Belem hela dag till kvällen.Så åkte min mamma och pappa i en taxi hem med vår vännina Marta.Jag och Petrus ,min nya syster/vän Priscilla vi tog en sväng till en hamn.Innan vi åkte hem till huset för där började vi vårt första att besöka de första dagen.Där så skrattade vi mycket vad som hade hänt under dessa 2 1/2 veckor.Som vi hade vart med om.Vi tog galna kort och fin kort. Efter 1 1/2tine ringde min vän Priscilla en taxi.Nu menar jag en taxi som de känner.För i Belem är de bra att känna en taxi chaufför.Då är man i goda händer.Denns chaufför åker Priscillas syskon med jämt i stan fram och till baka.För att mamma:Marta ska känna sig trygg..Men denna kväll var de stop!i trafiken..!Vi satt alla i kön typ 1 timma och väntade...Tillslut så släpte de sig då kom vi hem till vårt hem i Belem.Det var ett stort hus som vi har bott i ett vanligt hus.Så kom vi hem trötta i  benen och varma.Men då var de massor av folk..De hälsade på oss alla barn-vuxna.Jag var så trött så jag och Petrus hände med små killarna och spelade basket.Träffade Priscillas kusin med familj och vi började prata.De var så skönt att prata spanska med någon.Under resan har jag lärt mig lite portueiska men kan inte prata de så bra.Men de var folk fest med pizza och annat med mat.Det var musik som spelades live,underbart men jag var trött så till slut så hoppade:jag,Frida ,Pertus,mamma i vår lilla pool.Det var riktigt skönt att få prata svenska lite.I huset var de engelska eller spanska som man fick köra med.Vi alla var trött men de var kul sen kom våra nya vänner till poolen.Då blev vi flera då var de roligt alla  var trötta och skrattade mycket.Sen klockan 04,30 åkte vi till flygplatsen och sa hejdå till alla.Jag grätt för att jag var tacksam att få träffat dessa kärleks fulla vänner.Sen väntade den långa resan:Belem till St Paolo 5 tim,St Paulo - Madrid 11tim,Madrid-Köpen hamn 3tim. Det är ca 20 timmar..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar