Mitt foto
Jag är en glad person som vill mycket i livet och som tycker om att lära mig nya saker. Jag får mycket inspiration av människor i min omgivning.Vad som än händer i livet är det bra att man har hoppet.

lördag 4 januari 2014

Brasilien 2013 jul lov

29/12-2013.Så kom det 2st bilar som körde oss utan för Belem.Det tog ca:3 1/2 att åka dit,med bil.Ut i djungeln. Vi kom till en liten stad;Mujo.Där började vi med att äta frukost hos en pastor.Frukosten var:4 st frukter,koskos,vit mjöl pannkaka,socker dricka på de.Sen åkte vi på Amasonas   floden med en avlång med motor på.Häftigt att åka på floden när man har läst och sett den på tv/film..Sen landade vi på en ö där en stor familj på 10 personer med djur:hundar och hönor.Familjen som bodde där har hört talas om Frida Vingren.Min pappas farmor.Dom berättade att historien har betytt för dom mycket .På kvällen var vi en kyrkan där alla hade mycket kärlek och tacksamhet.När klockan blev ca 24.00 då var de tid för Pizza time vid den tiden var jag inte hungrig men som gäst måste man äta på de som bjuds.Så när vi satt där med folk och barn från kyrkan.Det var mycket skratt och glädje alla hade sina små uttryck.För jag kan bara små fraser på portugisiska.Men jag satt bredvid en rolig kvinna som hette;Hilda.Nu ska ni få höra en grej.;I många år har hon gett cafe och en kaka till folk i sin stad.Som inte har haft de så bra i livet..Många gamla personer ca 1400 åkte med sin bil till olika platser.Fast hon inte har så mycket pengar själv.Hon har en dröm i sitt hjärta att de ska bli kristna..Även att de var glada,tacksamma så känner jag mig tacksam över att vara en :Vingrenare.Sen så åkte vi till Belem morgonen :06.00 vet inte hur många timmar de jag sov?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar