Mitt foto
Jag är en glad person som vill mycket i livet och som tycker om att lära mig nya saker. Jag får mycket inspiration av människor i min omgivning.Vad som än händer i livet är det bra att man har hoppet.

söndag 30 september 2018

hösten


Nu om några dagar går vi in i October.
Denna bild är från Hillinge skogen där vi brukar gå med alla våra 28 barn i alla åldrara.Den skogen talar så myket för höst för mig extra med vinden och alla löv i fina fäger som ni ser på bilden.Då kan man hitta på så mycket att leka i.Jag går och längtar att se vad som finns de dagar när det blåser och man hör vinden susa i träden när man kollar upp mot himlen ser vinden röra på sig och träden.Om det är soligt,regnit,grått you name it.😆💪
Låter som en poet,hahahaha det bjuder jag på.
Höra ett barn härliga tankar.Att det är nått spännande bland stenarna se om man ser nått under löven.Hoppa på stenarna och leka ändå.Leken kan vara olika för varje barn.Att vi leker köra jumma i skogen,att kolla på olika långa pilar som kan bli ett fiskespö.Där man kan också bygga kojor.Gå över en bäck se om trollet finns under bron.De brukar jag göra med en del barn.De lever sig i sagan och leken.💬😃Sen har vi även samlingar där med kidsen så tar vi fram frukten eller deras massäck ur deras ryggsäckar.
Alla löven blåser och man måste ha på sig varm jacka och detta pandband på sig.Känna sig fina fast man jobbar med barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar