Mitt foto
Jag är en glad person som vill mycket i livet och som tycker om att lära mig nya saker. Jag får mycket inspiration av människor i min omgivning.Vad som än händer i livet är det bra att man har hoppet.

tisdag 25 juni 2019

livet funderingar

 Jag satt vid en kyrkbänken och var lugn en söndag en dag i vintras.
Först hörde jag bara din röst och kollade bort såg  bara ditt ansikte fort.Vågade inte kolla..
Då började mitt hjärta slå lite sakta visste inte varför? Tänkte inte på varför de var så?..inom mig bultade det.De kom mera slag...
 Mitt hjärt slog fortare så jag la min hand där jag kände hur det bultade mera fortare än innan.
Kunde höra mina hjärt slagen inom mig och känna dom.Tänkte Gud vad är de som händer?!sa de högt för mig själv.
Undrade varför de kom just då?
Hade inte förstått vad som hände den söndagen i min kyrka.
Sen gick jag upp och sjöng med ett lovsångs team sjöng till Gud.Under lovsången så började mitt hjärt bulta fortare fore. Jag är alltid extra nära gud när jag sjunger.När vi var klara gick jag ner och till min sitt plats, kunde jag inte låta bli lägga min hand igen och känna. 
De slog igen i mitt hjärta hela gudstjänsten 
   den söndagen gick en vän till mig bort.Han var nära än med min morfar Lennart.Sen såg jag inte hen på månader.
Sen träffade jag hen ett annat samman hang med min familj nu i juni.De var kul att se hen igen men hade inga ord kom, jag bara log mot hen solen när man är glad i hjärtat. Jag ville säga mera men kunde vågade inte.
Mitt hjärta slog inte fort men de gick bra ändå.Ville pratade med hen men de gick inte den' dag var de min syster Stina examen de var hennes tur att skina extra💚.
Senare på kvällen var jag och min lilla familj vid  på Kyrktorget i Jönköping innan jag åkte hem.Där hen pratade med min syster lite. Jag bara log som solen när jag såg på hen.Mina ord fastnade i munnen, bara såg i hen öga och log.
Vidare i livet är underbart och allt kan hända på olika platser i livet.Alla kommer att träffa olika personer.Man vet inte hur när och var?
Tack för pirret jag fick i hjärta den söndagen i vintras.💛💫
Jag är stark då vet alla i min familj och vänner om.💪🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar